9 Perkara yang perlu anda syukuri ketika bulan ramadan|Bulan ramadan semakin melabuhkan tirainya. Sedar tak sedar kita dah berada dalam 10 hari terakhir ramadan. Banyak kelebihan yang ada di dalam bulan yang mulia ini. Sedar tak sedar juga, ada 9 perkara yang perlu kita semua syukuri ketika berada di dalam bulan ramadan. Apakah 9 perkara itu?

9 Perkara yang perlu anda syukuri ketika bulan ramadan.

5515

1) Perkara paling utama adalah kita semua masih berpeluang berjumpa dan berada di dalam bulan keberkatan ini. Itu adalah yang paling utama. Kita masih diberi peluang untuk hidup dan sihat. Satu perkara yang tidak mampu dibeli dengan wang ringgit. Jadi, bersyukurlah.


2) Rezeki yang berlebihan. Ya. Bazaar ramadan hanya muncul pada bulan puasa sahaja. Pelbagai juadah yang biasa kita lihat dan tak pernah kita lihat ada di jual di bazaar ramadan. Kita sepatutnya bersyukur dengan rezeki yang terhidang di hadapan kita. 


3) Punya masa bersama keluarga. Ya. Dibulan ramadan ini, kita akan lebih masa bersama keluarga. Ianya dalam bentuk, makan bersama keluarga. Kita akan berbuka bersama, bersahur bersama. Satu perkara yang agak kurang untuk kita peroleh jika bukan berada di dalam bulan ramadan.

Terlalu banyak perkara yang perlu kita syukuri ketika berada di dalam bulan yang mulia ini. Ayuh! Teruskan bacaan anda di sini : 9 Perkara yang perlu anda syukuri ketika bulan ramadan.