Keadaan waktu pagi yang huru hara|Ceritaejoy macam ni, pagi tadi aku terbangun lewat. Sebenarnya banyak kali juga lewatnya. Aku masuk kerja jam 0740, dan aku terjaga dari tidur jam 0650 *itupun wife aku yang kejutkan* Warghh! Biasanya waktu semacam ini aku dah masuk kerja dah. Bila dah terjaga tu, apa lagi semua benda mestilah dilakukan dengan pantas!

Dah selesai bersiap semua, aku bergerak ke tempat kerja dengan superbike aku. Nak dijadikan cerita, break disc pula sangkut. Adoii. Dah la lambat, dia buat hal pulak. Dah berat semacam je motor aku. Aku pun berhentilah tepi jalan sebab nak check. Jari ni pulak gatal nak sentuh break disc. Ha, hambik ko, dia pun panas, hingga ke saat ni rasa sakit tu tak hilang kat jari telunjuk aku ni. Hish, Apa yang sebenarnya sedang berlaku ni?

Disebabkan aku dah lambat nak ke tempat kerja, aku takdalah hiraukan sangat jari aku tu *walhal memang panas sangat-sangat*, Sampai dekat 1 traffic light ni, lampu baru sahaja bertukar merah, Kebiasaannya, penunggang motosikal akan cross jalan lain. Maksud aku, masuk simpang kemudian keluar simpang semula. Ha, faham tak apa yang cuba aku sampaikan ni? Hahahaha.

Nak dijadikan cerita, bila aku masuk simpang dan nak cross ke jalan sebelah, waktu itulah dengan secara tiba-tibanya banyak kenderaan. Arghh! Apa yang sebenarnya sedang berlaku ni? Kenapa tiba-tiba banyak kenderaan? Aku dah lambat ni! Bayangkan aku tunggu kenderaan kurang, sampai hijau semula lampu traffic light tadi. Aduh!

Dah lepas tu, aku teruskan lagi perjalanan aku ke tempat kerja. Dah la superbike aku perlahan, dengan kenderaan tiba-tiba banyak. Ish. Sampai dekat satu simpang tiga, aku perlu ambil jalan sebelah kanan. Aku dah nampak ada sebuah kereta dan jauh kebelakang sikit ada sebuah motosikal. Aku sangat yakin yang aku boleh masuk simpang tu.

Aku pun masuklah, tiba-tiba motosikal kat belakang tadi tu *seorang lelaki berumur dalam 40an dan anaknya berpakaian sekolah* menjerit dekat aku. Woii! Erks. Aku pandang pakcik tu sambil dalam hati cakap: Apa yang sebenarnya sedang berlaku ni? Dah kenapa semua orang macam gini pagi-pagi ni? Huhuhuhu. Aku betul-betul tak faham kenapa pakcik tu berperangai sedemikian. Apa yang beliau sedang atau cuba sampaikan. Aku tak ganggu jalan dia pun. Hmm.

Aku betul-betul malas nak ambil tahu. Aku teruskan juga perjalanan aku. Sampai dekat traffic light nak masuk ke tempat kerja, lampu hijau. Jadi, takdelah aku perlahankan superbike aku. Waktu tu memang banyak motosikal dan kereta. Elok je aku nak masuk simpang, ada sebuah motosikal mati enjin. Dah berhenti tengah-tengah jalan. Selamat aku tak langgar motor tu. Adoii. uits! Apa yang sebenarnya sedang berlaku ni? Kenapa? Mengapa? Bagaimana? Di mana? Huhuhuhu.

Aku betul-betul tak paham. Aku sendiri tak pasti, Apa yang sebenarnya sedang berlaku? Betul-betul bingung aku pagi tadi. Macam-macam persoalan muncul dalam minda aku. Dah kenapa kan? Hish.