Google adsense malaysia. Setelah hampir 10 kali di tolak permohonan aku, aku sedikit hampir putus asa. Pelbagai tips dan tutorial apply google adsense aku dah ikut. Macam-macam benda aku dah tukar dan masukkan dalam blog ceritaejoy ni, namun hasilnya tetap juga di tolak. Apakah punca google adsense di tolak?

Tercari-cari juga apakah masalah sebenar. Cuba perbetulkan seperti apa yang diajar, tetapi masih menerima jawapan yang sama. Melalui perkongsian dalam group google adsense malaysia, mereka mencadangkan aku membeli akaun google adsense. Kerana kata mereka, inilah cara yang paling mudah.

Namun dalam banyak-banyak yang menyarankan aku untuk terus beli, ada seorang rakan yang memberi sokongan. Katanya, blog kita haruslah mempunyai konten yang cukup. Dalam erti kata lainnya. Penulisan yang panjang dan penuh isi. Selain daripada trafic yang tinggi kepada blog.

Ini ada logiknya pada fikiran aku. Kerana apa yang aku nampak, penulisan di dalam blog ceritaejoy ini masih belum cukup "patah perkataannya". Bukan tak mahu menulis panjang-panjang, tapi seperti yang aku ada kongsikan di SINI *baca no #4* aku risaukan tiada yang habis membacanya. Aku sendiri tidak mengemari penulisan yang panjang.

Hmm. Besar rasa kecewanya di dalam hati aku. Tetapi takkan aku nak menyerah kalah semacam itu sahaja kan? Kalau melihat kepada kejayaan top blogger malaysia, bukan mudah untuk mereka berada di dalam kejayaan mereka sekarang. Terlalu banyak halangan yang perlu mereka tempuh. Sama besar rumitnya menyelesaikan cerita MH370 *uish, jauh sangat aku tersasar ni* hehehe.

Chaiyok! Chaiyok! Orang cakap, usaha jangan sekali, teruskan dan teruskan. Dan bila kejayaan itu menjelma, pasti kepuasan dan kesyukuran yang tidak terhingga. Ya! Teruskan berusaha walaupun di reject puluhan, ratusan dan ribuan. Wahahaha. Tapi kenalah belajar jugak kan? Kalau kena reject atas alasan yang sama je, tiada maknanya jugak. Yer idok? Baiklah, teruskan mencari kesalahan dan betulkan. Semoga akhirnya membuahkan keberhasilan. InsyaAllah. Terima kasih sudi baca ya!