Bila kali terakhir anda menonton wayang?. Kalau di tanya pada aku, mudah je aku jawab, sewaktu isteri aku mengandung 6 bulan anak pertama. Sekarang anak sulung aku nak masuk 3 tahun. Dan dah ada adik dah pun. Ini bermakna, dah hampir 3 tahun aku tak tengok wayang. Wahahahha.

Apa ya filem terbaru 2015? Teringin juga nak menonton wayang dengan wife. Sama macam waktu bercinta dulu. Feel tengok wayang ni tak sama dengan feel tengok tv dekat rumah *walaupun rumah aku pakai tv 84 inci* hahahahha. Nampak menipunya kan? Lagi pulak kalau nonton filem seram. Fuh. Berdentam-dentum dalam wayang. Itu belum kira suara extra penonton. Kadang tu jadi tak seram pulak.Yelah suara penonton yang melebih-lebih.



Aku kalau tengok wayang. Aku suka tengok filem melayu terbaru *ada yang lama ke? Hehehe*. Tapi maklumlah, filem melayu ni tak banyak yang menarik perhatian aku. Filem berbentuk aksi dan kereta sering mendapat tempat dalam jiwa aku. Wife aku cuma ikut je apa yang aku nak tengok. Sebabnya, dia tak kisah pun. Memang la tak kisah, Aku teringat waktu nonton filem apa tah. Dia boleh syok tidur kat sebelah. Erks. Boleh ek tidur dalam wayang. Selesa ke? Ish.

Ingat, nak ambil 1 hari untuk aku dengan wife la. Khas untuk kami berdua. Menonton wayang, minum, jalan-jalan. 1 hari cukuplah. Dapatlah kami rilekkan minda dan tubuh kami. Siapa cakap jaga anak tak penat? Penat ooo, tapi ini amanah. Kenalah jaga betul-betul kan? Bukan kami nak mengeluh tau. Tidak sama sekali. Cuma nak ambil sedikit masa sahaja. Terapi tubuh dan minda. Ye idok? Hehehe.