Nilai ringgit malaysia terkini. Alhamdulilah, walaupun tidak menunjukkan penurunan mendadak, tetapi ada juga penurunan daripada terus meningkat. Nilai tukaran ringgit hari ini, 28 ogos 2015 bersamaan dengan USD 1=RM4.19 berbanding 3 hari lepas. Boleh baca di SINI.

Ini sedikit sebanyak menunjukkan perubahan positif yang mana, ekonomi malaysia, khususnya ekonomi rakyat tidak di himpit ke arah yang lebih teruk. Khabarnya juga, pelajar malaysia yang berada di luar negara mengalami kesan yang besar di atas kejatuhan nilai ringgit ini. Yelah, belanja di luar bukanlah murah seperti belanja di negara kita *jangan ada yang kata, suruh belajar di malaysia sahaja sudahlah*.

Malaysia bukan milik individu. Bukan juga milik sesetengah orang. Malaysia milik rakyat. Rakyat yang membangunkan negara tercinta ini. Bertahun lamanya kita menjaga keamanan di negara malaysia ini. Namun ada sesetengah kalangan yang merasakan negara ini milik mereka. Sedih juga rasa diri ini.

Apa yang kami rakyat malaysia harapkan, biarlah penurunan ringgit malaysia ini berterusan. Selain daripada menaik taraf ekonomi rakyat. Negara bertambah maju, ekonomi rakyat masih di tahap yang sama juga tidak bagus. Biarlah ia seiringan. Barulah ada kesinambungan di situ. Owh. sebelum terlupa, negara kita bakal menyambut ulang tahun kemerdekaan ke 58 pada tahun 2015 ini. Tema hari kemerdekaan tahun ini adalah #sehatisejiwa. Oleh yang demikian, barulah kita bersatu hati menjaga keamanan negara dan membetulkan apa yang perlu dibetulkan dalam memastikan negara malaysia terus maju dan maju. InsyaAllah.