Kamera dslr terbaik 2015 (untuk blogger). Fuh. Kalau ditanya pada mana-mana blogger khususnya blogger malaysia, pasti keseluruhan jawapannya adalah ya! Yelah, siapa yang tak nak kamera dslr kan? Menjadi impian pada semua orang termasuklah aku. Bila bercerita mengenai blog, hampir kebanyakkan pembaca lebih menggemari blog bergambar berbanding blog yang banyak menulis.

Pernah dengar ayat ini: "biarlah gambar berbicara". Ahha! Dengan gambar sahaja, kita mampu berkongsi pelbagai perkara, pelbagai rasa. Hmm, aku dah intai beberapa kamera dslr, semoga ada rezeki hujung tahun ni, untuk sambar 1. Yelah, kita bila bercerita dekat blog, mesti ada gambar untuk support kita punya entry kan? Tapi apa jadi bila kita takda gambar? Ha! Betul! Kita akan ambil gambar dekat google dan masukkan dalam blog kita.

Bila kita buat macam tu, entry kita dah macam tak original la kan? Sebabnya, kita ambil hasil karya orang lain dan masukkan dalam cerita kita. Hmm. Aku akan habiskan banyak masa aku dekat blog yang bercerita sambil kaitkan dengan gambar. Dan sudah tentu, gambar-gambar yang superb cun menjadi pilihan.

Bila bercerita blog-blog yang banyak gambar ni, Blog Masakan Malaysia la yang paling tinggi undiannya. Yelah, blog masakan kan, mestilah kongsi gambar, baru ada kick. hehehe. Ha! Lagi 1, Beauty Blogs! Confirm banyak gambar-gambar yang cantik. Kan? Bukanlah aku cakap, aku ni suka produk kecantikan, tapi aku suka gambar yang terhasil. Aku suka tengok gambar-gambar yang punya "value" nya yang tersendiri.

Hmm, yang mana satu kamera dslr terbaik 2015 (untuk blogger)? Canon atau nikon? Budget aku bawah RM1500. Agak-agak boleh dapat tak? Atau rakan-rakan blogger ada cadangan untuk aku? Dengan budget yang aku nyatakan tu? 

Ahha! Sebelum aku terlupa, tadi aku ada singgah 1 blog ni, dia ada kongsikan Teknik hasilkan gambar yang cantik walaupun bukan dengan kamera yang mahal! Ahha! Pakai handphone boleh ke? Yang sebenarnya, kreativiti dan bakat jurugambar itu yang penting. Kan?