The most poisonous frog

Katak tidur dalam kasut! Di antara banyak-banyak haiwan, aku paling tak suka dengan katak. Aku pun tak tau kenapa mesti katak. Dan aku sangat-sangat berharap, aku tak terima soalan menanyakan kenapa aku tak suka katak.

Kalau dah bercerita pasal aku tak suka katak, dah confirmlah segala macam perkara melibatkan katak aku tak suka kan? Dalam banyak-banyak perkara, aku paling tak suka katak tidur dalam kasut aku. Arghhh!!



Benda-benda macam ni, boleh buat aku hilang akal sekejap. Korang bayangkan, mood korang pagi-pagi nak g kerja tu dah ok dah, dah baik dah. Time korang nak pakai kasut, korang rasa cam ada benda lembut dalam kasut korang tu, bila korang ketuk-ketuk kasut tu, keluar seekor haiwan yang tengah kembangkan badan dia. Korang rasa??

Hey! Boleh stresslah aku pepagi macam tu. Selesa sangat kot tidur dalam kasut? Awat tak duduk bawah tempurung je? Atau bawah longkang sambil menyanyi minta hujan. Siap ada koir lagi. Kan best berjemaah macam tu, kenapa mesti tidur dalam kasut aku??

Arghh! Aku paling tak suka dengan keadaan macam tu, lagi pulak jadi waktu pagi. Confirm hilang mood aku 1 hari. Yang menjadi masalahnya sekarang adalah, kasut aku letak dekat rak kasut. Dan kasut yang aku biasa pakai aku letak dekat bahagian yang paling atas sekali. Itu pun dia boleh jadikan port tidur dia! Arghh!

Aku kena buat countermeasure macam ni. Aku kena cepat-cepat cari cara untuk elakkan katak tidur dalam kasut aku. Aku nak letak pagar berduri dekat rak kasut aku. Huh! Tapi bila aku fikir balik, dah macam menyeksa dia pulak. Aduh!

Aku nak letak garam? Atau belerang? Atau lada hitam? Tak pun cili padi? Ha! Power tak idea aku? Hahahaha. Dah! Aku tensen katak tidur dalam kasut aku. Sungguh aku tensen. Kau hilangkan mood aku di pagi hari. Ko tunggu aku siapkan report why-why sheet aku ni. Bila aku dah jumpa jalannya nanti, ko pasti kena cari tempat tidur lain.

Wahahaahahaha.