Tutorial mudah masukkan penafian di dalam blog. Secara terus terangnya, aku sendiri tak tahu macamana nak masukkan ruangan penafian di dalam blog ceritaejoy ini. Puas aku terbang dari blog ke blog untuk mencari ilmu ini. Akhirnya, aku bertanyakan kepada sifu HH. Rupa-rupanya tersangatlah mudah! Huhuhu.

Apakah kepentingan penafian di dalam blog? Ia merupakan peringatan daripada pemilik blog mengenai penulisan dan penceritaan di dalam sesebuah blog itu. Ia juga merupakan salah satu cara untuk melindungi diri penulis daripada terlibat dengan mereka yang menyalahgunakan artikel dari blog penulis. Oleh yang demikian, jika blog anda menjadi bacaan umum, adalah sangat penting untuk anda meletakkan penafian di dalam blog anda.

Baik. Mari pelajari Tutorial mudah masukkan penafian di dalam blog. Ia sememangnya tersangatlah mudah. Ya.

Mula sekali, kenalah log in kedalam blog anda. Kemudian klik layout-> add gadget -> text.

Kemudian akan keluar seperti ini:



Isikan penafian anda di dalam ruangan content. Ayat yang anda gunakan biarlah ringkas tetapi padat. Dan yang paling penting adalah, kemukakan keinginan anda berkaitan polisi yang ada di dalam blog anda. Selepas anda benar-benar berpuas hati, anda bolehlah save dan letakkan di ruangan yang sesuai di dalam blog anda. Taraa! Dah siap. Mudah bukan? Di harap Tutorial mudah masukkan penafian di dalam blog ini berguna kepada semua. Terima kasih.