Tolong! Minta bantuan pada semua blogger! Huhu, petang-petang macam ni, serabut kepala aku dibuatnya. Mana tak serabut, macam-macam hal berlaku dalam sekelip mata! Arrghh! Sungguh aku tension!

Tapi fokus aku bukan pada semua masalah tu. Masalah utama aku sekarang adalah anak bongsu aku! Tolong! Tolong!

Ceritaejoy macam ni, dah 2 hari anak aku meragam. Semua tak kena, letak tak nak, makan taknak, nak berdukung je, pastu kerap menangis.


Bila tidur malam, dia akan pusing 1 tilam queen tuh! Pastu dia tidur "merengkuk"! Macam-macam gaya dia buat.

Bukan aku taknak tanya, tapi anak aku baru berumur 6 nak masuk 7 bulan kut! Kalau dia pandai cakap, senang sikit kerja aku.

Dah bawa jumpa doktor. Doktor pun tak tahu nak cakap apa. Wife ada tanya kawan dia yang kerja dekat GH.

Dia kata mungkin anak aku sakit perut! Perut dia mengeras, sebab tu dia meragam!

Arghh! Tolong! Tolong!

Bayi kan, bila sakit, memang takda selera nak makan. Bila tak makan, confirmlah takda tenaga! Bila takda tenaga, memang terbaring jelah, tidur.

Hati siapa yang tak risau kan?

Minggu depan, kalau diizinkan Allah, terbang lagi aku ke negara jiran. Atas urusan kerja.

Kalau keadaannya masih sama seperti sekarang, macamana aku nak pergi? Adoii!

Tolonglah rakan-rakan blogger sekalian. Yang ada pengalaman berhadapan masalah seperti ini. Tolonglah daku yang sedang buntu ini. Hmmm.